У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер і освітня галузь не є виключенням. Інтерес до вивчення предмету багато в чому залежить від того, як проходять заняття. Застосування комп'ютерної техніки дозволяє зробити заняття нетрадиційним, яскравим, насиченим, наповнюючи його зміст знаннями з інших наочних областей, що перетворюють математику з об'єкту вивчення в засіб отримання нових знань.
Ефективність застосування нових інформаційних технологій на заняттях математики обумовлена наступними факторами:
1) різноманітність форм представлення інформації;
2) висока степінь наочності;
3) можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів;
4) звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту;
5) можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи;
6) можливість диференціювати роботу студентів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін.; використовуючи сучасні інформаційні технології;
7) можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль і допомогу з боку викладача;
8) можливості комп’ютера дозволяють студенту активно приймати участь у процесі пізнання.
Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, викладач повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на занятті інформацію за допомогою медіа засобів.
Вже давно доведено, що кожен студент по-різному освоює нові знання. Раніше викладачам важко було знайти індивідуальний підхід до кожного студента. Тепер же, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, навчальні заклади отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальних запитів кожного студента.
Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на занятті, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.
Допомогти викладачу математики у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.
Адже використання комп'ютера на занятті дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
У світі існує порівняно небагато програмних продуктів, які можна з ефективністю використовувати в педагогічній практиці для підтримки вивчення математики. Вельми дійовий вплив на навчання алгебри в старшій школі може спричинити цільове навчальне використання програмного засобу Power Point.
Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою на будь-якому занятті будь-якого типу. Та найефективнішим, на маю думку, є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:
- на заняттях вивчення нового матеріалу у вигляді комп’ютерного діафільму з використанням елементів анімації;
- на заняттях узагальнення і систематизації знань з теми - у вигляді шаблону «навчальний посібник» або йому подібного, у якому розглядаються всі поняття, формули, співвідношення з теми, приведено матеріал з історії розвитку даного поняття, міститься яскравий ілюстративний матеріал – діаграми, схеми, ілюстрації, аудіо та відеофайли, матеріали для контролю та самоконтролю знань.
Для чого презентація? Адже це є в підручнику? На мою думку – це не данина моди, а потреба сьогодення. Підготувавши подібну навчальну презентацію до заняття, або скориставшись вже готовою роботою, викладач економить час , затрача менше зусиль на занятті, щоб зосередитись на інших деталях заняття. Ілюстративний матеріал в достатній кількості, якісний, чого нелегко домогтися, малюючи на дошці ескізи малюнків в ході заняття.
Такий матеріал доцільно використовувати в умовах мультимедійного класу, демонструвати студентам презентацію з оптимальною на конкретному етапі роботи швидкістю, за потреби повертаючись до деяких слайдів або повторюючи презентацію декілька разів.
Систематичне використання комп’ютерних презентацій на заняттях знімає актуальне питання наочності з математики. Більше того, постає інше питання – чи варто витрачати невеликі ресурси навчального закладу для придбання наочності, зокрема традиційних таблиць, плакатів тощо, якщо можна подати їх у вигляді презентації.
Використання комп’ютера на уроці математики – не данина моді, не засіб перекласти на плечі комп’ютера багатогранну творчу працю вчителя, а лише один із засобів, що дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність, підвищити мотивацію студента до навчання, створити умови для підвищення ефективності заняття